Opprett levering
Du er nå klar for å gjøre din første forsendelse. La oss se på de ulike metodene vi kan sende ordre til levering.
Inne på ordren kan du sende en ordre til transport ved å trykke på _Send_ knappen
Den vil da benytte innstillingene dine fra oppsettet ditt her:
I dette tilfellet vil denne ordren bli sendt med Postnord - MyPack Collect.
Vi har også mulighet for å _overstyre levering._ Dette kan du bruke dersom du trenger å endre eller sette noen spesifikke leveranseinnstillinger for denne ordren. _Return_ forklarer seg selv.
Fra ordrelisten kan du levere ordre med et klikk. Knappene for levering finner du under handlinger:
Hvis du IKKE ser dette, kan du enkelt aktivere dette ved å trykke på visningsinnstillinger:
og aktivere handlinger.
For å levere ordre, trykk på _send_ knappen markert med papirfly.
Du skal da få en bekreftelse opp, og knappen blir grå.
Dersom du ønsker å overstyre ordren kan du trykke på malerkosten.
Et vindu vil poppe opp som viser deg hva ordrens verdier vil være. Her ser vi f.eks. at Postnord MyPack Collect kommer opp, tjenester og printer.
Du kan så endre disse verdiene og trykke opprett levering.
Ønsker du å sende mange ordre samtidig kan du bulk opprette print fra massehandlinger.
Du kan også sende ordre til levering via plukklister. Da må dette skrus på i innstillinger:
Du får da enda en knapp på ordrelisten og i ordredetaljer hvor du kan sende ordren til print på plukklisten.
Plukklisten har så en QR-kode som kan skannes for å fullføre ordre.
Du kan lese mer om dette oppsettet her:
Plukkliste oppsett
En annen mulighet er at levering opprettes automatisk når ordre fullføres.
Det er viktig da at fraktmetodene dine kunder har valgt er relatert til leveranseprodukter slik at integrasjonen vet om den skal sende en ordre med Postnord eller Bring f.eks.
Etter fullført levering blir det opprettet et notat på ordren
Har det vært noe feil, så vil det også i de fleste tilfeller logges til ordrenotater. For å se mer logging kan du lese denne.
Dersom innstillingen Legg ved sporingslink i e-post ved fullføring av ordre er skrudd på, vil dette komme i ordre fullføringsmailen til kunden.
Her bruker vi gratis plugin WP Mail Catcher for å sjekke e-posten som blir sendt.
Opprett levering fra ordre detaljer
Inne på ordren kan du sende en ordre til transport ved å trykke på _Send_ knappen
Den vil da benytte innstillingene dine fra oppsettet ditt her:
I dette tilfellet vil denne ordren bli sendt med Postnord - MyPack Collect.
Vi har også mulighet for å _overstyre levering._ Dette kan du bruke dersom du trenger å endre eller sette noen spesifikke leveranseinnstillinger for denne ordren. _Return_ forklarer seg selv.
Opprett levering fra ordre listen
Fra ordrelisten kan du levere ordre med et klikk. Knappene for levering finner du under handlinger:
Hvis du IKKE ser dette, kan du enkelt aktivere dette ved å trykke på visningsinnstillinger:
og aktivere handlinger.
For å levere ordre, trykk på _send_ knappen markert med papirfly.
Du skal da få en bekreftelse opp, og knappen blir grå.
Dersom du ønsker å overstyre ordren kan du trykke på malerkosten.
Opprett overstyrt levering
Et vindu vil poppe opp som viser deg hva ordrens verdier vil være. Her ser vi f.eks. at Postnord MyPack Collect kommer opp, tjenester og printer.
Du kan så endre disse verdiene og trykke opprett levering.
Opprett bulk levering
Ønsker du å sende mange ordre samtidig kan du bulk opprette print fra massehandlinger.
Opprett levering med plukkliste
Du kan også sende ordre til levering via plukklister. Da må dette skrus på i innstillinger:
Du får da enda en knapp på ordrelisten og i ordredetaljer hvor du kan sende ordren til print på plukklisten.
Plukklisten har så en QR-kode som kan skannes for å fullføre ordre.
Du kan lese mer om dette oppsettet her:
Plukkliste oppsett
Opprett levering når ordre fullføres
En annen mulighet er at levering opprettes automatisk når ordre fullføres.
Det er viktig da at fraktmetodene dine kunder har valgt er relatert til leveranseprodukter slik at integrasjonen vet om den skal sende en ordre med Postnord eller Bring f.eks.
Notat
Etter fullført levering blir det opprettet et notat på ordren
Har det vært noe feil, så vil det også i de fleste tilfeller logges til ordrenotater. For å se mer logging kan du lese denne.
Sporing
Dersom innstillingen Legg ved sporingslink i e-post ved fullføring av ordre er skrudd på, vil dette komme i ordre fullføringsmailen til kunden.
Her bruker vi gratis plugin WP Mail Catcher for å sjekke e-posten som blir sendt.
Oppdatert på: 06/06/2024
Tusen takk!