Generelle innstillinger
Du finner innstillinger til Wildrobot integrasjonen under Woocommerce -> Transport
Vi går igjennom de ulike innstillingen nedenfor eller i video her.
Skal integrasjonen automatisk sette ordren til fullført dersom du oppretter en levering på ordren?
Dersom Fullfør ordre ved opprettelse av levering er valgt kan du også definere akkurat hvilken status du vil at integrasjonen skal sette ordre til.
Ofte brukt ved plukkliste eller andre plugins som fullfører ordre for deg i egen prosess. Vil altså opprette en levering når ordre går til status fullført.
De fleste transportører krever vekt på leveranser. Dette kalkuleres ifra vekten på produktene. Har du ikke vekt på produktene kan du feks. sette en fast vekt her.
Vil sende inn dimensjons beregning av produktene på ordren til Logistra (høyde, bredde, vekt). Dette kan påvirke prisen på frakten.
Legger ved en sporingslink i ordre fullført mailen Woocommerce sender ut.
Om du velger dette vil din kunde kunne velge andre utleveringssteder enn det nærmeste til sin oppgitte adresse via et eget popup vindu i handlekurven. Merk: Dette er kun gjeldende for fraktalternativer som leveres til et hentested og ikke direkte til mottaker. Valgfrit hentested må også legges på som en tjeneste på fraktalternativet. Funksjonen er ikke testet på tvers av nettlesere og mobil-nettlesere. Dette kommer senere.
Samme som over, men for kassen.
Utleveringsvelger kun for kassen som integreres med en standard Woocommerce nedtrekksmeny. Denne versjonen er mer kompatibel på tvers av temaer og kan tilpasses via templates. Isåfall kan du kopiere templates/woocommerce/cart/cart-shipping.php ifra denne pluginen å legge den i ditt eget tema. Merk, nedtrekksmeny kommer kun opp dersom fraktmetoden har et leveringsalternativ som har mulighet for utleveringssteder.
På Woocommerce fraktmetoder fra Wildrobot så kan du sette at frakten blir gratis over et visst beløp. Med denne innstillingen sender vi ut en Woocommerce notification til kunden dersom ordreverdien er innenfor verdien som kan angis ved å sjekke av denne innstillingen.
Dersom en ordre har en fraktmetode uten tilknyttet leveranse vil den bruke den tilbakefallende leveransemetoden. Når denne er slått på, vil det dukke opp et tilbakefallende fraktmetode i "FRAKTMETODER OG FRAKTPRODUKTER" innstillinger.
Denne ser slik ut, her må du da setter verdier for at tilbakefallende transportprodukt skal fungere.
Om din kunde er en bedrift vil bedriftens navn settes som mottaker og navnet på personen som bestiller ordren settes som kontaktperson på fraktoppdraget.
Dette vil legge til navnet på produktene i ordren som en beskrivelse på fraktoppdraget ditt. Merk at det er begrenset fysisk plass på en fraktetikett, så om det sendes mange produkter så vil ikke alle produktnavn vises på etikettn. Merk også at ikke alle fraktetikettr har lagt opp en plassering for slik informasjon, dette er i så fall i henhold til transportørens dokumentasjon.
Denne kommer til å fjernes.
Dersom du bruker pluginen Table Rate shipping.
Betrakt individuelle table rate shipping linjer som en fraktmetode som kan relateres til et transportprodukt. NB! Alle table rate shipping linjer må ha label for at de skal dukke opp for kobling mellom fraktmetode og transportprodukt.
Vi går igjennom de ulike innstillingen nedenfor eller i video her.
Fullfør ordre ved opprettelse av levering?
Skal integrasjonen automatisk sette ordren til fullført dersom du oppretter en levering på ordren?
Velg status for ordre ved fullførelse med levering
Dersom Fullfør ordre ved opprettelse av levering er valgt kan du også definere akkurat hvilken status du vil at integrasjonen skal sette ordre til.
Opprett levering når ordre fullføres?
Ofte brukt ved plukkliste eller andre plugins som fullfører ordre for deg i egen prosess. Vil altså opprette en levering når ordre går til status fullført.
Fast vekt på alle forsendelser?
De fleste transportører krever vekt på leveranser. Dette kalkuleres ifra vekten på produktene. Har du ikke vekt på produktene kan du feks. sette en fast vekt her.
Kalkuler dimensjoner på leveranser?
Vil sende inn dimensjons beregning av produktene på ordren til Logistra (høyde, bredde, vekt). Dette kan påvirke prisen på frakten.
Legg ved sporingslink i epost ved fullføring av ordre?
Legger ved en sporingslink i ordre fullført mailen Woocommerce sender ut.
Valg av hentested i handlekurven? (popup)
Om du velger dette vil din kunde kunne velge andre utleveringssteder enn det nærmeste til sin oppgitte adresse via et eget popup vindu i handlekurven. Merk: Dette er kun gjeldende for fraktalternativer som leveres til et hentested og ikke direkte til mottaker. Valgfrit hentested må også legges på som en tjeneste på fraktalternativet. Funksjonen er ikke testet på tvers av nettlesere og mobil-nettlesere. Dette kommer senere.
Valg av hentested i kassen/checkout? (popup)
Samme som over, men for kassen.
Valg av hentested i kassen/checkout? (Nedtrekksmeny i fraktmetoder)
Utleveringsvelger kun for kassen som integreres med en standard Woocommerce nedtrekksmeny. Denne versjonen er mer kompatibel på tvers av temaer og kan tilpasses via templates. Isåfall kan du kopiere templates/woocommerce/cart/cart-shipping.php ifra denne pluginen å legge den i ditt eget tema. Merk, nedtrekksmeny kommer kun opp dersom fraktmetoden har et leveringsalternativ som har mulighet for utleveringssteder.
Gi beskjed til kunde om ordren snarlig leveres fraktfrit?
På Woocommerce fraktmetoder fra Wildrobot så kan du sette at frakten blir gratis over et visst beløp. Med denne innstillingen sender vi ut en Woocommerce notification til kunden dersom ordreverdien er innenfor verdien som kan angis ved å sjekke av denne innstillingen.
Bruk tilbakefallende transportprodukt?
Dersom en ordre har en fraktmetode uten tilknyttet leveranse vil den bruke den tilbakefallende leveransemetoden. Når denne er slått på, vil det dukke opp et tilbakefallende fraktmetode i "FRAKTMETODER OG FRAKTPRODUKTER" innstillinger.
Denne ser slik ut, her må du da setter verdier for at tilbakefallende transportprodukt skal fungere.
Sett bedrifts navn som eventuell mottaker?
Om din kunde er en bedrift vil bedriftens navn settes som mottaker og navnet på personen som bestiller ordren settes som kontaktperson på fraktoppdraget.
Produktnavn på transportetikette?
Dette vil legge til navnet på produktene i ordren som en beskrivelse på fraktoppdraget ditt. Merk at det er begrenset fysisk plass på en fraktetikett, så om det sendes mange produkter så vil ikke alle produktnavn vises på etikettn. Merk også at ikke alle fraktetikettr har lagt opp en plassering for slik informasjon, dette er i så fall i henhold til transportørens dokumentasjon.
Booking?
Denne kommer til å fjernes.
Individuell transport produkt per Table Rate Linje?
Dersom du bruker pluginen Table Rate shipping.
Betrakt individuelle table rate shipping linjer som en fraktmetode som kan relateres til et transportprodukt. NB! Alle table rate shipping linjer må ha label for at de skal dukke opp for kobling mellom fraktmetode og transportprodukt.
Oppdatert på: 06/06/2024
Tusen takk!